Discriminatie werkt niet!
Nieuwe medewerkers vinden in een krappe arbeidsmarkt is niet evident. Je onderneming toegankelijk maken voor alle talenten en je medewerkers aan boord houden, is dan ook belangrijker dan ooit. Een goed personeelsbeleid, met aandacht voor inclusief ondernemen is daarvoor noodzakelijk.
Laat u inspireren door onderstaande webinars, fiches en teasers en maak werk van inclusie!
HANDLEIDING
Maak werk van een eigen non-discriminatiebeleid en gedragscode met behulp van deze handleiding.
TOOLS & FICHES
Armoedebewust HR-beleid
Faciliteer duurzame tewerkstelling voor alle medewerkers, niet enkel voor hen in armoede.
De fiche armoedebewust HR beleid
geeft je tips en trics.
Goed werk kent geen leeftijd
Maak je onderneming toegankelijk voor elk talent en hou dit talent ook aan boord.
In de fiche leeftijd vind je tips voor aanwerving en duurzame tewerkstelling.
Goed werk kent geen kleur
Een divers samengestelde organisatie stimuleert de creativiteit binnen jouw organisatie.
De fiche non-discriminatie bezorgt je tips voor aanwerving, duurzame tewerkstelling en taalondersteuning.
Goed werk heeft geen seksuele of genderidentiteit
Het is belangrijk dat LGBTI+(lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender en intersekse) personen op hun werkplek open kunnen zijn over hun seksuele en/of genderidentiteit.
Creëer een open en betere werksfeer dankzij de fiche rond gender.
WEBINARS
Inclusief leiderschap: racisme en discriminiatie op de werkvloer
Hoe reageer je als er discriminatie of uitsluiting speelt binnen je team? Hoe bewust ben je van je eigen vooroordelen? Dit webinar biedt je inzichten én praktische handvatten om als leidinggevende het verschil te maken.
Psychologische veiligheid
Innovatie, samenwerking en welzijn bloeien pas écht in een omgeving waar mensen zich veilig voelen. In dit webinar leer je hoe je psychologische veiligheid opbouwt, herkent en versterkt.
Employer branding
In een krappe arbeidsmarkt kiezen mensen bewust voor een werkgever die hen écht aanspreekt. Tijdens dit webinar ontdek je hoe je een authentiek, inclusief en krachtig werkgeversverhaal ontwikkelt dat talent aantrekt én behoudt.



